charehjale

وبلاگ-کد لوگو و بنر
گرانی کاغذ مانع انتشار آثار بهروز ثروتیان

گرانی کاغذ مانع انتشار آثار بهروز ثروتیان

یازار : " تؤرک دیلینی اؤیره نین، چونکو اونلارین حاکمیتی چوخ اوزون سؤره جکدیر." پیامبر اکرم

+0 چره جلی

پس از یک سال از درگذشت بهروز ثروتیان، آثار این نویسنده و پژوهشگر به دلیل مشکلات مربوط به نشر، امکان انتشار پیدا نکرده‌اند.

بهروز ثروتیان

علیرضا قوجه‌زاده - وکیل خانواده‌ ثروتیان در امور رسیدگی به نشر کتاب‌های این نویسنده و پژوهشگر فقید - به خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: از آثار منتشرنشده‌ی دکتر ثروتیان به دلیل مشکل کاغذ یکی کتاب «تفسیر صفی علیشاه از قرآن کریم» است که در انتشارات چاپ و نشر بین‌الملل مراحل مقدماتی چاپش مثل گرفتن مجوز انتشار انجام شده است. این کتاب در واقع تصحیح و ترجمه‌ی قرآن منظوم با نام صفی علیشاه است که مرحوم ثروتیان مقدمه‌ای بر آن نوشته و واژه‌های اختلافی را مورد بررسی قرار داده است. این کتاب در دو جلد آماده‌سازی شده است.

او در ادامه افزود: همچنین کتاب «نوبت سوم» بخش عارفانه‌های کتاب «کشف الاسرار رشیدالدین میبدی» است که همراه با شرحی در 500 صفحه‌ آماده‌ی انتشار است، اما هنوز برای نشر به ناشری سپرده نشده است.

قوجه‌زاده سپس عنوان کرد: کتاب «نظامی شاعر جادوسخن» نیز دیگر کتاب منتشرنشده‌ی مرحوم ثروتیان است که قرار است تا آخر امسال از سوی نشر معین به چاپ برسد. این اثر در واقع یک درس‌نامه و کتاب دانشگاهی است و مرحوم ثروتیان تفسیری از آثار نظامی را در آن ارائه کرده است که در دو جلد منتشر می‌شود.

«گلبانگ نیر تبریزی» با موضوع تأثیرپذیری نیر از حافظ و سعدی کتاب دیگری است که هنوز ناشر آن مشخص نشده است.

قوجه‌زاده در ادامه با بیان این‌که این تعداد از آثار تنها بخشی از کتاب‌های مرحوم ثروتیان هستند، علت اصلی منتشر نشدن این کتاب‌ها را مشکلات نشر از جمله گرانی کاغذ عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر بهروز ثروتیان زاده‌ی سال ۱۳۱۶ در میاندوآب، نظامی‌شناس و پژوهشگر ادبی بود که هفتم مردادماه امسال بر اثر سکته قلبی در منزلش درگذشت. مخزن‌الاسرار: متن علمی - انتقادی از روی 14 نسخه‌ی خطی، تصحیح و شرح آثار نظامی، تصحیح دیوان حافظ، شرح دیوان حافظ، فرهنگ اطلاعات نفایس الفنون، فر در شاهنامه، تصحیح جاودان خرد، پیر طریقت گفت، بیان در شعر فارسی، روایات گهربار، طنز و رمز در الهی‌نامه، بازنویسی آثار نظامی برای جوانان، رؤیای عشق در مثنوی گل و نوروز، گزیده‌ی مخزن‌الاسرار، آینه‌ی غیب، سلام بر حیدربابا، ترجمه‌ی حیدربابایه سلام، از ایران چه می‌دانیم، شعر و اندیشه‌ی نیما یوشیج، اندیشه‌های نظامی گنجه‌یی، نقش بیان در آفرینش خیال، نامه‌های حافظ و ترجمه‌ی حافظ به شعر ترکی آذری، از جمله آثار به‌جامانده از ثروتیان هستند.


  • [ ]

  • دریافت کد فیدخوان