charehjale

وبلاگ-کد لوگو و بنر
فدا کاری تورک ها

فدا کاری تورک ها

یازار : " تؤرک دیلینی اؤیره نین، چونکو اونلارین حاکمیتی چوخ اوزون سؤره جکدیر." پیامبر اکرم

+0 چره جلی

فدا کاری تورک ها

آراز پلدشت
تقدیر از پسر قهرمان ترک در رسانه های آلمان
بورکان ایلکان،جوان ترکیه ای که در شهر کُلن آلمان در پی حمله با سلاح سرد تا پای مرگ پیش رفت،در رسانه های دولتی آلمان همانند یک قهرمان مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت.

"ایلکان" ترک تبار که در بخش خبری کانال هایی همچون ZDF آلمان در مورد وی گزارشاتی پخش گردیده است،هنگامی که در حال جابجایی اشیاء منزل خود بود،حمله چند شخص به یک پدر و پسر آلمانی را مشاهده کرده و به یاری آنان می شتابد که از سوی مهاجمین به شدت زخمی می شود و به حالت کما فرو می رود.

در این حادثه،مهاجمین با چوب و چماق های آهنی به بدن و سر وی ضربه می زنند که وی را برای مدتی به حال کما فرو برده بود. وی بعد از بازیافت نسبی سلامتی خود اظهار کرده است که "از کمک به پدر و پسر آلمانی پشیمان نیست".

پیشتر نیز "توگچه آلبایراق"، دختر دانشجوی 23 ساله ترک در اغذیه‌فروشی‌ای در شهر اوفن‌باخ به کمک دو دختر نوجوانی شتافت که مورد مزاحمت چند پسر قرار گرفته بودند. در دعوایی که سپس درگرفت و در پارکینگ این اغذیه‌فروشی ادامه یافت، "توگچه" بر اثر ضربه مشت یکی از پسران به زمین افتاد و در حالت کما فرو رفت و بعد از مدتی به خواست خانواده او دستگاه‌هایی که او را زنده نگاه داشته بودند خاموش شدند.

بعد از مرگ "توگچه"، هزاران نفر خواستار این شدند که به او نشان لیاقت آلمان اعطا گردد و رئیس جمهور آلمان، یواخیم گاوک، به خانواده او تسلیت گفت. گاوک در نامه‌اش به خانواده البیراق نوشت:"این زن جوان لایق احترام و سپاسگزاری ماست. او همیشه سرمشقی برای دیگران خواهد بود. او در جایی که دیگران دیده فروبستند، از خود شهامت مدنی‌ای مثال زدنی نشان داد".

  • [ ]

  • دریافت کد فیدخوان