charehjale

وبلاگ-کد لوگو و بنر
ریشه های ترکی

ریشه های ترکی

یازار : " تؤرک دیلینی اؤیره نین، چونکو اونلارین حاکمیتی چوخ اوزون سؤره جکدیر." پیامبر اکرم

+0 چره جلی
ریشه های ترکی

زبان ترکی زبان در Altay کوههای سیبری در شمال قرن قبل سرچشمه گرفته است. به همین دلیل است که به نام زبان آلتاییک. به عنوان عشایر گسترش بیشتر به آسیای صغیر ، آنها به زبان آورده خود را با آنها را به ترکمنستان ، Khazakstan ، ازبکستان ، آذربایجان و کشورهای دیگر.
بسیاری از این زبان متقابلا فابل فهم هستند اگر چه استفاده های محلی و واژگان ، تلفظ و الفبا ممکن است متفاوت باشد -- اما همه آنها نمایشگاه ساختار دستوری همان ترکیب لغات ساده و اصلی بصورت مرکب و هماهنگی واکه.
ترکی بودن زبان نشأت گرفته از آسیای مرکزی ، از مرزهای یونان به مناطق داخلی کشور از غرب چین سخن گفته اند ، نیز ممکن است وجود داشته باشد برخی از نزدیکی با مجارستان ، فنلاند ، کره ای و بعضی از زبانهای بومی آمریکایی هند است.
امپراتوری عثمانی به ارمغان آورد و زبان را به دروازه های وین و سعودی ، مصر و شمال آفریقا به عنوان امپراتوری خود رونق گرفت. این به خاطر این که گسترش زبان و فرهنگ لغت با کلمات از عربی ، فارسی و زبانهای اروپایی peppered است. این کلمات وارداتی عمدتا (ولی نه همیشه) به دنبال دستور زبان پایه و هماهنگی واکه ترکیه و بومی است.
ساختار ترکی

ترکی است هماهنگی واکه ، همخوان جهش و ترکیب لغات ساده و اصلی بصورت مرکب مشخص می شوند. Postpositions استفاده می شود به جای آن از حروف اضافه. بنابراین پسوندهای اضافه شده به ساقه فعل ممکن است اشکال مثبت و یا منفی منفعل ، بازتابی ، موثر ، بالقوه ، خلق و خو وابسته بوجه شرطی به علاوه ارسال شده بیشتر برای نشان دادن زمان و شخص. اسم هم با صاحب و مورد (صرف کلمات پسوند). هر دو مقاله به موضوع قطعی و جنس دستوری ها فاقد آن هستند. صفت قبل از اسم و لازم نیست که در عدد و یا مورد به توافق برسند. فرم حکم اعدام SOV است -- موضوع ، شیء ، فعل.
ویژگی های ترکی

1. حروف صامت -- بیست و یک نامه نماینده حروف صامت.
2. صفت -- صفت ها و عبارات وصفی predece اسم خود را انجام و در شماره را قبول ندارند.
3. هماهنگی واکه -- ترکی تا 8 واکه ، 4 جفت (ئه ، من ، من ، ای ، ای ، زیر زیر) متناظر با جلو / عقب گرد و / unrounded تلفن های موبایل ، که به صورت پایه ای برای هماهنگی واکه. با توجه به هماهنگی واکه قوانین ، واکه پسوند باید از خواص مانند واو در هجا : آخرین یا جلو / عقب گرد یا / unrounded داشته باشد.
4. آگلوتیناسیون -- آگلوتیناسیون در ترکی به شکل پسوند متصل به انتهای یک کلمه ، چه اسم یا فعل. پسوندهای اضافه کردن به معنی کلمه و / یا علامت تابع دستوری آن است.
[پسوند Affixed یا گروه پسوند -- کلمات را به یک دنباله از عناصر کلمه تشکیل شده ، هر یک از نمایندگی 1 رده تنها دستوری.]
5. عدم جنسیت -- زبان ترکی ندارد مقاله قطعی را نداشته باشند ، و نه آن می کند که ضمایر جنسیتی (1 دلالت کلمه -- او ، او ، یا آن را).
6. فعل همیشه در پایان جمله می آیند -- ساخت جمله از این الگو پیروی موضوع : شی فعل.

دستور زبان ترکی توصیف

زبان متفاوت از گروه هند و اروپایی -- انگلیسی ، اسپانیایی و غیره در هر دو ساختار گرامری و لغات. همچنین این زبان آوایی -- هر حرف آن را همیشه حفظ صدای خودش ، نه به عنوان به زبان انگلیسی که در آن صدای حرف می تواند تغییر کند ، به عنوان نامه ای می کند در چربی ، سرنوشت ، کرایه و غیره -- همچنین ، تغییرات به حروف صامت ساخته شده در هجی -- همخوان جهش -- در شرایط خاص مورد بحث به عنوان زیر کلیک کنید.
یکی دیگر از تمام سطح کوچک جواهر و سنگهای قیمتی ثاقب از ترکی قانون هماهنگی واکه از جایی که واکه پس از آن در یک کلمه یا پسوند خواهد واکه گروه بندی از واکه قبلی را دنبال می باشد.
شرایط اسم ترکی

6 این شرایط به ریشه کلمه با توجه به هماهنگی واکه از واکه پسوند مطابقت واکه نهایی ریشه کلمه پسوند.

* عنوان -- (فاعلی) :
-- کلمه ریشه ، که حامل هیچ پسوند. -- ال -- دست ، دست
* مالکیت -- (حالت مضاف الیه) : -in/-ın/-un/-ün
-- حالت اضافه است مورد متعلق به.. -- elin -- [ال در] -- دست نیست..
* شیء خاص -- (رایی) : -i/-ı/-u/-ü
-- حالت مفعولی شیء است که مستقیم از فعل -- آن معادل --.. به زبان انگلیسی -- الی -- [- ال من] -- دست (obj.)..
* به سوی جنبش -- (انتصابی) : -a/-e
-- حالت مفعولی مورد حقوقی از سوی جنبش است -- آن را به معادل -- به ، به سمت.. به زبان انگلیسی. -- ele -- [ال ناشر] -- به / به دست..
* استاتیک و موقعیت (مکانی) : -da/-de یا -ta/-te -- توجه به همخوان قوانین جهش.
-- مکانی مورد حقوقی از محل است -- آن را به معادل -- کنید. در.. در.. به زبان انگلیسی. -- elde -- [- ال د] -- در / بر / در دست..
* جنبش خارج از -- (مربوط به مفعول به یا مفعول عنه) : -dan/-den یا -tan/-ten -- توجه به همخوان قوانین جهش.
-- مربوط به مفعول به یا مفعول عنه مورد حقوقی جنبش دور است -- آن را به معادل -- از.. توسط.. از طریق.. به زبان انگلیسی. -- elden -- ال - دن] [-- از / به / از طریق دست..

دستور زبان ترکی است که به طور منظم

تلفظ آوایی ترکی است -- در ترکی هر حرف از حروف الفبا را حفظ تلفظ اصلی آن است.
دستور زبان ترکی کاملا متفاوت است اما به طور منظم در آن پس از مواضع که به طور مستقیم به اسم و یا دیگر بخش های سخنرانی را برای تغییر پسوند به معنی خود تشکیل شده است. به همین دلیل استفاده از پسوندها است به نام ترکیب لغات ساده و اصلی بصورت مرکب -- به معنای واقعی کلمه به معنی -- چسب در تاریخ -- که این در مقایسه با انگلیسی که با استفاده از حروف اضافه برای فرد به دلایل مشابه. آگلوتیناسیون است مورد بحث قرار زیر وارد نمایید. یکی دیگر از ویژگی ترکی -- قاعده هماهنگی واکه -- مصوت که می تواند در تغییر تلفظ و هجی به آینه واکه قبلی در یک کلمه می باشد -- این قانون مورد بحث قرار زیر وارد نمایید.
ترکیب لغات ساده و اصلی بصورت مرکب

آگلوتیناسیون -- "چسبیده به.."

به زبان انگلیسی داریم بسیاری از واژه ها که دوای التیام اور (گسترش) به فرم به عبارت دیگر. اگر ما را کلمه ساده -- استدلال می کنند -- سپس ما می توانیم آن را به تبدیل به چسب کردن -- استدلال -- با چسباندن پسوند در قبال -. ما بیشتر می توانید این کلمه با پسوند دیگر viz. چسباننده : - ative دادن منطقی -- و حتی بیشتر به -- argumentatively با افزودن پسوند ly - بیشتر. سپس این راه این است که ترکیه اما حتی کلمات کوچک مانند -- کنید. از.. در.. -- به اسم آنها پسوند ، بنابراین تولید کلمه تمدید شد. سپس با اضافه کردن پسوند - د -- کنید. در.. در.. و پسوند - دن -- از..
ev -- خانه
evde -- [ev - د] -- در خانه
evden -- ev - دن] [-- از خانه
اکثر پسوند دنبال -- قاعده هماهنگی واکه -- بنابراین می تواند وجود داشته باشد هر دو واکه UnDotted - فرم -- AIOU -- و الکترونیکی فرم واکه نقطه چین -- ایران من ای زیر -- برای پسوند همان. به همین ترتیب با اضافه کردن پسوند - دا -- کنید. در.. در..
oda -- اتاق
odada -- oda - دا]] -- در اتاق
odadan -- oda - دن] [-- از اتاق
همه این پسوندها و قواعد استفاده در صفحات این وب سایت توضیح داده شده.
حرف بی صدا جهش

تغییرات در تلفظ و هجی از حروف صامت را حفظ اوا شناسی و صدای دلپذیر.

درباره ابراز از حروف صامت
حرف بی صدا ابراز 1 که در آن جعبه صدا استفاده می شود برای تولید صدا است -- د ، ب -- در این رده قرار دارند.
حرف بی صدا Unvoiced جایی است که صدای سکوت است و فقط هوا اخراج برای تولید صدا از جمله تی ، ص

حروف صامت اصلی با دو صورت در ترکی
ما مجبور جهش حرف بی صدا کمی به زبان انگلیسی ، ترمینال عمودی از تغییرات به بانوی - - یعنی در جمع -- خانمها و ترمینال - ج از تغییرات چاقو به پنجم ، در جمع -- چاقو. این شبیه به آنچه که اتفاق می افتد در ترکیه ، اما در مقیاس بزرگتر است.
ک ↔ گرم

د تی ↔

تغییرات اصلی است که در کلمات ترکی رخ می دهد این است که ترمینال - ک ممکن است به گروه تغییر -- (گرم ملایم) -- هنگامی که با پسوند «واو» است اضافه شده است.

همچنین اولین نامه بعدی از پسوند ممکن است به تی که پسوند به یک کلمه حرف بی صدا با پسوند ابراز ارسال را تغییر دهید.
-- برخی از تغییرات را به برخی از حروف صامت دیگر که جزئی -- این قوانین از حرف بی صدا هستند جهش تمام جزئیات آن در صفحات وب مورد بحث وجود دارد.
هماهنگی واکه

4 Undotted واکه
تو ای من

هشت مصوت از ترکیه -- یکی از برنامه های بسیار جالب از ترکی است که 8 واکه را می توان به دو گروه ، UnDotted و واکه نقطه چین تقسیم شد.

4 نقطه چین واکه
ایمیل من ای ü

واکه نقطه چین ها در مقابل دهان (به زبان فرانسه) تلفظ در حالی که همتایان UnDotted آنها در پشت دهان (و بیشتر شبیه به تلفظ انگلیسی).
واکه ترکی

این راهی است که دستور زبان ترکی خود را توصیف تولید واکه توسط صدا می باشد.
در صدا ترکی به دو گروه اصلی ، حروف صامت و مصوت از هم جدا. هنگامی که هیچ مانعی وجود دارد به صدای سپس صدا نامیده می شود واو. 8 واکه هستند زبان ترکی وجود دارد : ، ایمیل ، من ، من تو را ، ای ، ای ، تو ، ü.
واکه طبقه بندی این ترتیب

() با توجه به موقعیت زبان و خارج شوید.

1. واکه ضخیم : ، من ، درجه ، تو هستی.
2. نازک واکه : ایمیل ، من تو را ، ای ، ü

(ب) با توجه به موقعیت لب ها.

1. واکه مستقیم : ، ایمیل ، من ، الف
2. گرد واکه : درجه ، ای ، تو ، ü

(ج) با توجه به باز شدن دهان.

1. واکه عریض : ، الکترونیکی ، درجه ، Ø.
2. واکه باریک : من ، من ، تو ، ü.

کیفیت واکه ترکی
راست گرد
گسترده باریک باریک عریض
ضخیم من -- (Undotted) تو درجه
نازک الکترونیکی من -- (نقطه چین) ای ü
مبانی هماهنگی واکه

الکترونیکی نقطه چین گروه 4 واکه هستند ایمیل ، من تو را ، ای ، ü
UnDotted - گروه 4 واکه هستند ، من ، درجه ، تو هستی.
هماهنگی در این حقیقت نهفته است که همه کلمات ترکی از آلتاییک منبع ترکی هستند یا به طور کامل تلفظ حاوی UnDotted - واکه ، مانند kapılar -- درب یا bulmacaları -- crosswords خود ، به طور کامل و یا حاوی الکترونیکی نقطه چین واکه ، مانند evlerinden -- از خانه خود -- یا köylüler -- روستاییان. فعل دستوری و پسوندها نیز به دنبال هماهنگی واکه ، حال وارد شدن به 2 گروه برای جلو واو کلمات و کلمه به عقب واکه تقسیم شده است.

به عنوان مثال ، Undotted -- عقب واکه -- جمع پسوند - لار خواهد بود افزوده شده به kapı کلمه به فرم -- درب -- یعنی. kapılar
در حالی که نقطه چین -- جلو واکه -- جمع پسوند - ler خواهد بود افزوده شده به köylü تولید -- روستاییان -- köylüler یعنی.

ترکیه تا به بسیاری از کلمات خارجی وارداتی از فرانسه ، مانند televizyon -- تلویزیون و müzisyen -- موسیقیدان ، kuaför -- ارایش مو هایی که phonetically به ترکی تغییر یافتهاست حروف الفبا و با آن تلفیق زبان است. اینها با توجه به مبحی تلفظ صوتی حرف وکلمات ترکی و اغلب هر دو جلو و پشت ظرف یک واکه املای کلمه. چنین درست است برای بسیاری از کلمات ترکی ریشه عربی ، مانند mektup -- نامه و merhaba -- سلام ، و با منشاء فارسی به عنوان hane -- دفتر -- که در آن هماهنگی واکه می کند در کلمه خود رخ دهد. در این موارد ، مطابق با قانون کلی برای هماهنگی مصوت در ترکی ، «واو» آخر کلمه مشخص برای هماهنگی واکه پسوندگذاری.

به طور خلاصه ، واکه UnDotted دنبال UnDotted واکه و واکه نقطه چین نقطه چین را دنبال واکه.

افعال ترکی

هیچ افعال نامنظم وجود دارد ، و یک ترکیب واحد برای تمام فعل استفاده می شود. افعال ترکی نیز هماهنگی واکه. همه افعال متعلق به یکی از دو گروه مشخص شده توسط شکل مصدر خود ، پایان دادن به کسانی که [در - mak - UnDotted واکه گروه] و پایان دادن به کسانی که [در سازمان مجاهدین خلق ، الکترونیکی نقطه چین واکه گروه].
پسوندها برای همه افعال mak - فقط UnDotted - بازگشت واکه -- bakmak -- به نگاه -- شود -- bakacak -- او نگاه کنند. با این حال تنها نقطه چین الکترونیکی جبهه واکه خواهد شد از پسوند - مجاهدین خلق افعال -- gelmek -- آینده یافت می -- شود -- gelecek -- او خواهد آمد. این به این معنی است که بیش از یک فرم برای ثبت نام پسوند زمان و در این مورد پسوند آینده ممکن است acak - یا - ecek به دنبال هماهنگی واکه قوانین وجود دارد.
جنسیت ترکی و مقالات

هیچ مقاله قطعی موضوع مانند وجود دارد -- ".." -- و هیچ تفاوت جنسیتی وجود ندارد ، بنابراین هیچ و لو لا مشکلات مانند فرانسوی ، ایتالیایی و غیره انجام شده توسط این واقعیت است که ترکیه به عهده فقط یک کلمه است -- او ، او و آن ، یعنی -- O.
راههایی برای ایجاد کلمه قطعی وجود ندارد ، اما آن را در فرم از پسوند است و برای اشیاء استفاده می شود -- تا هدف وجود دارد -- ".." -- زبان ترکی در -- این یکی از مشکلات برای کسانی که یادگیری ترکی بود چون ما بین موضوع و هدف مشخص به زبان انگلیسی استفاده می کنیم نه به عنوان مقاله قطعی برای هر دو.

تصویر از ماده هدف معین -- [در دستور زبان -- مورد حقوقی رایی.]
masada Fincan -- فنجان روی میز است -- موضوع ["فنجان"]
Masadaki fincanı بنا verin -- من فنجان است که در جدول -- [شی را "فنجان"] --
در اینجا ما می بینیم که جسم -- فنجان -- fincan -- قطعی شده است (خاص) با افزودن پسوند - هدف من برای تولید -- fincanı -- راهی برای بیان -- فنجان -- به عنوان یک شی.
ترکی صفت

ترکی زبان توصیفی است -- صفت ها فراوانند..

اگر ترکیه می تواند چیزی را به صفت را -- آن چنان انجام خواهد داد...
ترکی زبان بسیار صفتی است. در سطح پایین همواره صفت قبل از اسم آن ، کارا kedi -- گربه سیاه -- عنوان به زبان انگلیسی. با این حال ترکی استفاده می کند بزرگ از عبارات و جملات وصفی.
به زبان انگلیسی ممکن است ما می گویند :
-- گربه سیاه با دم بلند که نشسته است در زیر گلدانی گرسنه به نظر می رسد.
با این حال راه ترکیه خواهد گربه را نه تنها به عنوان سیاه و سفید ، بلکه از کجا و بر آنچه در آن است با هم نشسته با هر ویژگی دیگر مانند دم بلند خود -- viz شرح :
-- در زیر گلدانی است که نشسته است بلند دم گربه ای سیاه به نظر می رسد گرسنه. -- Minderin üstünde oturan kuyruklu اوزون کارا kedi آث görünüyor.
این می پردازد به خاطر داشته باشید که یادگیری ترکی است که شما را توصیف adjectivally موضوع و هدف با توجه به مکان و حالت و غیره ، را به حکم صادره و سپس -- بینگو! -- یک بار تمام توصیف انجام شده است ، سپس فعل گذشته در حکم قرار داده است.
ساختار واژگان ترکی

ساختار واژههای ترکی برای واکه به دنبال آن حرف بی صدا توسط واکه یا بالعکس می باشد. اجازه بدهید به ما می گویند واو همیشه دنبال همخوان و همخوان خواهد شد واو همیشه دنبال کنید. هیچ diphthongs (دو واکه کنار هم اتفاق می افتد) در کلمات ترکی وجود دارد. (برخی استثنائات وارداتی خارجی وجود دارد).
به منظور حفظ این قاعده خاص حروف صامت هستند به عنوان "بافر" میان واکه قرار خواهد گرفت. این بافر همواره Y ، ازت و یا س. توجه داشته باشید که Y می باشد به عنوان همخوان در ترکیه در نظر گرفته.
اکثریت واکه ترکیه همیشه تلفظ کاملا کوتاه ، نه از طول مصوت وجود دارد -- این باعث می شود درک گاهی اوقات مشکل است بناچار استرس کم و نور در تلفظ ترکی وجود دارد.
ترتیب و قوع کلمه در عبارت یا جمله ترکی

ترتیب و قوع کلمه در عبارت یا جمله است که به طور منظم ، اما متفاوت از زبان انگلیسی

1. توضیحات صفتی از موضوع.
2. موضوع.
3. جملات زمان.
4. توضیحات صفتی از شیء.
5. شی
6. فعل.

  • [ ]

  • دریافت کد فیدخوان