charehjale

وبلاگ-کد لوگو و بنر
دانشمند تورک و مصادره سایتهای پارسیسم

دانشمند تورک و مصادره سایتهای پارسیسم

یازار : " تؤرک دیلینی اؤیره نین، چونکو اونلارین حاکمیتی چوخ اوزون سؤره جکدیر." پیامبر اکرم

+0 چره جلی
◊◊ استان تهران
-
سایتهای آریاییسم اقدام به مصادره ی یک دانشمند دیگر تورک آذربایجانی کردند.

به گزارش ایسلانیوز به نقل از منابع خبری، مریم میرزاخانی (متولد ۱۳ اردیبهشت ۱۳۵۶ تهران) ریاضی‌دان آذربایجانی و استاد دانشگاه استنفورد، بعنوان اولین زنی که برنده «مدال فیلدز»، یک جایزه بسیار معتبر در دنیای ریاضیات شده است، بعد از اینکه از طرف سایت های آذربایجانی مورد حمایت قرار گرفت، به بازی جدید آریاییسم بدل شده است.

با این حال طبق روال همیشگی سایت های مرکزگرای ایرانی و آریاییسم بار دیگر به دزدی یکی دیگر از چهره های شاخص آذربایجان پرداخته و حتی به سایت هایی که میرزاخانی را یک آذربایجانی نامیدند، حمله ور شدند.

وب سایت آذری ها در این باره نوشته است که "چند روز پس از انتشار خبر اهدای جایزه به مریم میرزاخانی، وب سایت های خبری باکو اعلام کرده اند که یک زن آذربایجانی برنده جایزه ریاضی فیلد شد."

این وب سایت در ادامه می نویسید: "رسانه های باکو گزارش دادند، مریم میرزاخانی از نظر اتنیکی تُرک است."

در همین حال وب سایت آذری ها محل تولد وی را به عنوان استدلالی برای آذربایجانی نبودن مریم میرزاخانی قلمداد می کند، در حالی که محل تولد وی تهران بوده و اکثریت جمعیت شهر تهران را آذربایجانی ها تشکیل می دهند و سایت های مختلف آمریکایی نیز ملیت آذربایجانی مریم میرزاخانی را نیز تایید می کنند.

آریاییسم ها وقتی میخواهند آذربایجانی ها را منفی خطاب کنند(جوک گویی و لوده بازی درآورند) از واژه تورک استفاده میکنند ولی وقتی میخواهند جنبه های مثبت آنها را بیان کنند از واژه آذری استفاده میکنند!

گفتنی است در 90 سال گذشته، مرکزگرایان و تمامیت خواهان فارس سعی کرده اند که اکثر مفاخر آذربایجان را به نام ایران(پارسی) ثبت کنند که این مسئله با هوشیاری آذربایجانی ها به مرحله عمل نرسیده است.

شایان ذکر است مدال فیلدز از سال ۱۹۳۶ هر چهار سال یکبار به دو تن از چهار ریاضی دان زیر ۴۰ سال داده می شود که این بار به یک آذربایجانی رسید.


  • [ ]

  • دریافت کد فیدخوان