charehjale

وبلاگ-کد لوگو و بنر
باکو میزبان اولین دوره بازی های اروپایی ۲۰۱۵

باکو میزبان اولین دوره بازی های اروپایی ۲۰۱۵

یازار : " تؤرک دیلینی اؤیره نین، چونکو اونلارین حاکمیتی چوخ اوزون سؤره جکدیر." پیامبر اکرم

+0 چره جلی

باکو میزبان اولین دوره بازی های اروپایی ۲۰۱۵

باکو میزبان اولین دوره بازی های اروپایی 2015
برای اولین بار بیش از ۶۰۰۰ ورزشکار اروپایی در قالب ۲۸ رشته ورزشی به مدت ۱۴ روز با هم به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، بازی های اروپایی ۲۰۱۵ باکو از ۱۲ تا ۲۸ ژوئن ۲۰۱۵ (۲۲ خرداد الی ۷ تیر) در باکو آغاز خواهد شد. آرم این بازیها شامل سیمرغ، انار و آتش بعنوان سه نشان تاریخی و فرهنگی جمهوری آذربایجان می باشد. همچنین جمهوری آذربایجان قصد دارد مشعل این بازیها نه در کوه المپیای یونان، بلکه در آتشکده سوراخانی باکو روشن شود. طبق اعلام کمیته برگزاری مسابقات،قریب به ۶۰۰۰ ورزشکار در قالب تیم های مختلف اروپایی به آذربایجان سفر خواهند کرد.

سایت رسمی مسابقات “بازی های باکو ۲۰۱۵″ اعلام کرده است که این بازی ها در رشته های تیراندازی با کمان ، دو و میدانی ، بدمینتون ، بسکتبال ، بوکس ، قایقرانی ، دوچرخه سواری،جودو،کاراته،شنا،تکواندو،والیبال،کشتی و … و در قالب ۲۰ رشته ورزشی و برای اولین بار برگزار خواهد شد.

طبق اعلام قبلی،محل اصلی این مسابقات ورزشگاه المپیک باکو خواهد بود که گنجایش ۶۸ هزار نفری دارد و با پیمانکاری شرکت ترکیه ای ساخته شده است.

کمیته اصلی این بازی ها(BAOƏK)اعلام کرده است که تمام تلاش خود را برای نزدیکی هر چه بیشتر به استاندارهای اروپایی بکار خواهد بست تا میزبان مناسبی برای ورزشکاران تیم های مختلف باشد.

شهرداری باکو برای آماده سازی این شهر جهت برگزاری هرچه باشکوه تر مسابقات،اقدامات ویژه ای انجام داده است و تمام توان خود را بکار گرفته است. طبق اعلام کمیته بازی ها ، ۱۸ مرکز و ورزشگاه بعد از اتمام بازی ها در اختیار شهروندان و ورزشکاران آذری قرار خواهد گرفت و همین موضوع از نکات مثبت میزبانی مسابقات می باشد.

دولت آذربایجان و شهرداری باکو لایحه های متعددی را در قالب آماده سازی شهر،جهت مسابقات ارائه داده اند و قول داده اند تا قبل از برگزاری مسابقات ، تمامی این لوایح را اجرا خواهند نمود و یک ظرفیت بزرگ توریستی و تجاری برای باکو فراهم خواهند نمود.

تکمیل خطوط مترو و حمل و نقل شهری و بین شهری و همچنین تکمیل یکی از فازهای فرودگاه بین المللی حیدرعلی اف باکو از جمله همین لوایح اعلام شده است.  

البته برخی از مخالفین دولت آذربایجان نیز انتقادهایی در مورد برگزاری بازی ها و هزینه های سنگین زیرساخت های بازی ها داشته اند به عنوان مثال برخی معتقد بودند که قبول تمامی هزینه های هنگفت این بازی ها ، زمانی از سوی دولت آذربایجان صورت گرفته بود که قیمت نفت بالای ۱۰۰ دلار بود؛ اما اکنون که قیمت نفت به پائین تر از قیمت آن روزها رسیده است و این در حالی است که دولت آذربایجان نیز هزینه های کلانی برای احداث ۱۸ مجموعه ورزشی و سایر زیرساختهای لازم برای برگزاری مسابقات انجام داده است به عنوان مثال هزینه ۵۰۰ میلیون دلاری ساخت استادیوم ۶۸هزار نفری ملی در باکو تنها یک از هزینه هایی است که زیر تیغ منتقدین قرار گرفته است.

به دلیل همین هزینه ها نیز برخی حاشیه ها برای کمیته مسابقات ایجاد شده است چرا که علاوه بر برگزاری چندین تجمع ضد دولتی با شعارهای اقتصادی در باکو ، زمزمه هایی نیز مبنی بر عدم شرکت برخی کشورهای اروپایی با تیم های اصلی خود در مسابقات باکو مطرح شده است که این مسائل در کنار برخی اخبار تائید نشده مانند مشکلات فنی ورزشگاه المپیک تازه افتتاح شده باکودست اندرکاران مسابقات را با مشکل مواجه کرده است.


بازیهای المپیک اروپایی باکو

کشور
آذربایجان
توضیحات

olampik

 

شهر زیبای باکو در جمهوری آذربایجان در کنار دریای خزر قرار گرفته است.

برگزاری بازی های المپیک اروپایی در شهر معاصر و بندری باکو می تواند تاثیر چشم گیری در توسعه فرهنگ، گسترش و رونق صنایع و پیشرفت رشته های ورزشی داشته باشد.

باکو شهری در شرق کشور آذربایجان که از سه طرف به وسیله دریای خزر احاطه گردیده است و به علت شرایط اقلیمی ملایم و معتدل برای محل برگزاری این مسابقات مهم انتخاب شده است.

در حوزه خزر و منطقه قفقاز باکو بزرگ ترین شهر به حساب می آید و با شهر های اروپایی مثل: ازمیر، سارایوو و ناپولی برادر خواننده می باشد.

شناخته شدن شهر معاصر باکو به شهر تضاد ها و همچنین در گزارش یونسکو که به منطقه ایچری شهر خلاصه می شود که در واقع این گزارش و بیانیه عوض شد و به نام شهر بزرگ باکو نامگذاری شد.

و به دین ترتیب شهر باکو به بزرگ ترین جایزه و امتیاز لایق گردید و بعد از آن روز به روز به کارهایی که در این شهر انجام می گیرد افزوده شد از جمله تمیزی و پاکسازی سواحل از آلودگی های نفتی و غیر نفتی و ساخت و گسترش هتل سازی و تاسیس مراکز رفاهی و تفریحی و همچنین ایجاد شهرک صنعتی و گسترش صنایع مختلف و خودکفایی در برخی تولیدات اساسی.

امروزه شهر زیبای باکو با ویژگی های منحصر به فرد خود مثل مکان ها و بنا های تاریخی و فرهنگی، طبیعت زیبا و بکر و همچنین مردمان خونگرم و مهربان پذیرای مسافران عزیر از همه کشورها می باشد.

شهر باکو به علت داشتن پیشینه ارزشمند فرهنگی در حوزه ورزش، به میزبانی این مسابقات مهم اروپایی لایق گردیده است و از سال 2010 ساخت و گسترش مجموعه های فرهنگی- ورزشی و استادیوم های ورزشی در حال افزایش می باشد که این استادیوم های بزرگ و با امکانات روز معاصر و استاندارد های اروپایی و جهانی جواب گوی این مسابقات مهم را خواهد داشت.

و سخن آخر این که مردمان باکو، با صمیمیت مخصوص به خود، رفتار اجتماعی و مدنی و اعتماد به نفس و روحیه بالا و صداقت و به دلیل همین ویژگی های مهم و با ارزش برای میزبانی این مسابقات برگزیده شده اند.

خلاصه از اولین بازیهای المپیک اروپایی – 2015 باکو

بازی‌های المپیک اروپایی ۲۰۱۵ )به ترکی آذربایجانی: :(Bakı 2015 Avropa Oyunlarıازتاریخ۱۲ ژوئن تا ۲۸ ژوئن سال ۲۰۱۵ در شهر باکو، جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد. این دوره، اولین دوره بازیهای المپیک اروپایی است. آرم این بازیها شامل سیمرغ، انار و فرش آذربایجانی بعنوان سه نشان تاریخی و فرهنگی جمهوری آذربایجان می باشد.همچنین جمهوری آذربایجان قصد دارد مشعل این بازیها را نه در کوه المپیای یونان باستان، بلکه در منطقه آتشکده سوراخانی باکو روشن نماید.رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری آذربایجان با توجه به پیشینه فرهنگی و تاریخی آتش و دین زرتشتی در این کشور که آذربایجان را با نام سرزمین آتش معروف کرده است بر امکان روشن نمودن مشعل این بازیها در این آتشکده در نزدیک شهر باکو تاکید کرد.

تقویم بازیها:

شروع بازیها (افتتاحیه): 12 ژوئن 2015

پایان بازیها (اختتامیه): 28 ژوئن 2015

برنامه بازیها شامل ۲۵۳ رویداد ورزشی است.

تعداد ورزشها: 23 نوع ورزش که به قرار ذیل می باشد.

1- تیراندازی با کمان

2- دو و میدانی

3- بدمینتون

4- بسکتبال

5- فوتبال ساحلی

6- بوکس

7- قایقرانی

8- دوچرخه سواری

9- شیرجه

10- شمشیربازی

11- ژیمناستیک

12- جودو

13- کاراته

14- سامبو

15- تیراندازی

16- شنا

17- شنای موزون

18- تنیس روی میز

19- تکواندو

20- ورزش سه‌گانه

21- والیبال

22- واترپلو

23- کشتی

*****

متن خوش آمد گویی به شهر باکو:

Bakıya xoş gəlmişsiniz

Welcome to Baku

به شهر باکو خوش آمدید.

 

منبع: سایت رسمی جمهوری آذربایجان و باکو 2015

گردآوری و ترجمه: گروه اولدوز توریسم


  • [ ]

  • دریافت کد فیدخوان