charehjale

وبلاگ-کد لوگو و بنر
بیانیه اعتراضی دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اورمیه در اعتراض به اقدام توهین آمیز رسانه ملی

بیانیه اعتراضی دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اورمیه در اعتراض به اقدام توهین آمیز رسانه ملی

یازار : " تؤرک دیلینی اؤیره نین، چونکو اونلارین حاکمیتی چوخ اوزون سؤره جکدیر." پیامبر اکرم

+0 چره جلی
دورنانیوز - سرویس سیاسی و اجتماعی: دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه صنعتی اورمیه طی بیانیه ای اعتراض خود را نسبت به اقدام توهین آمیز رسانه ملی اعلام داشتند که نسخه ای از آن در اختیار پایگاه خبری و تحلیلی دورنانیوز قرار گرفته است و متن آن به شرح ذیل منتشر میشود.

به گزارش دورنانیوز. دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه صنعتی اورمیه طی بیانیه ای اعتراض خود را نسبت به اقدام توهین آمیز رسانه ملی اعلام داشتند که نسخه ای از آن در اختیار پایگاه خبری و تحلیلی دورنانیوز قرار گرفته است و متن آن به شرح ذیل منتشر میشود:

 

«از نشانه های پروردگار برای جهانیان خلق آسمانها و زمین و تفاوت زبان ها و رنگ های شماست» (سوره مبارکه روم آیه ۲۲)

در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال همدلی و همزبانی نامگذاری شده است، وحدت ایران اسلامی و اتحاد بین تمامی اقوام ایران اسلامی متضمن همدلی و همزبانی خواهد بود.

با استناد به اصل ۱۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که صراحتا به مساوی بودن حقوق نژادها و قومیت‌ها تاکید می‌کند؛ حفظ آرامش، امنیت و اتحاد و یکپارچگی ایران اسلامی مستلزم رعایت اصل احترام به تفاوت‌های فرهنگی، زبانی، هویتی و ایمان به همزیستی مسالمت آمیز می‌باشد.

با این حال در کمال تعجب و تاسف روز جمعه در رسانه ملی بر خلاف اصول و ارزشهای قانونی، اخلاقی وانسانی شاهد توهینی آشکار و بسیار زننده نسبت به مردم ترک بودیم به طوری که در برنامه مختص کودکان شبکه دو سیما در حرکتی کاملا غیرعقلانی و غیر قابل توجیه برای نمایش عملی بس ناشایست و قبیح از دو شخصیت در ظاهر ترک استفاده نموده و بدین وسیله عواطف و احساسات ملتی را جریحه دار نمودند.

البته این نخستین بار نیست که نمودهای افکار پوسیده و منفور نژادپرستانه در بستر رسانه ملی به منصه ظهور گذاشته می‌شود. که می‌توان به توزیع پرسشنامه تحقیرآمیز توسط صدا وسیما، کاریکاتور و متن توهین آمیز روزنامه دولتی ایران در سال ۱۳۸۵و تولیدات تبعیض آمیزصدا وسیما اشاره کرد.

بر این اساس ما دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اورمیه خواستار:

۱- عذرخواهی رسمی رئیس سازمان صدا و سیما در برنامه زنده رسانه ملی

۲- تعطیلی دائمی برنامه هتاک و ممنوع التصویری بازیگرانش برای همیشه نه موقت و مجازات عوامل اجرائی این برنامه و برنامه‌های مشابه و محاکمه علنی عاملان اصلی این اهانت بیشرمانه

 


  • [ ]

  • دریافت کد فیدخوان