charehjale

وبلاگ-کد لوگو و بنر
ستار خان: من می خواهم هفت دولت زیر بیرق امیرالمومنین باشد نه بیرق روس.

ستار خان: من می خواهم هفت دولت زیر بیرق امیرالمومنین باشد نه بیرق روس.

یازار : " تؤرک دیلینی اؤیره نین، چونکو اونلارین حاکمیتی چوخ اوزون سؤره جکدیر." پیامبر اکرم

+0 چره جلی

فردا در ساعت مقرر پاخیتانوف به انجمن حقیقت که مرکز فعالیت ستارخان بود آمد و وقتیکه از در وارد سالون شد به ستارخان دست داد و گفت تو مرد دلیری هستی و من شخص شجاع را دوست دارم. پس از صرف شربت و شیرینی ، پاخیتانوف مشغول صحبت شده قدری از مفاسد جنگ و محاسن صلح و صفا سخن راند و بالاخره گفت شما نیز دست از جنگ بردارید و راه مسالمت پیش گیرید ؛ من خودم از دولت تقاضا میکنم که شخص شما را مورد توجه قرار داده و درجه ئی که مناسب مقامتان باشد برای شما معین کند و بیرقی هم میدهم که در محل مناسب بزنید و بیرقی دیگر به شخص شما می دهم که بدرب خانه خود نصب کنید ستارخان همینکه این سخن شنید روی صندلی راست نشست و گفت : « جناب قونسور من می خواهم هفت دولت زیر سایه بیرق امیرالمومنین باشند شما می خواهید من زیر بیرق روس بروم ؟! هرگز چنین کاری نخواهد شد » پاخیتانوف چون این حرف را از ستارخان شنید سخت بر افروخت و دیگر چیزی نگفت ؛ برخاست و رفت .
کتاب : قیام آزربایجان و ستارخان ؛ نوشته اسماعیل امیرخیزی از مشروطه خواهان و یار و دوست نزدیک ستارخان سردار ملی آزربایجان ( معتبرترین منبع درباره سخنان و رفتار ستارخان )
این نوشته و کتاب ؛ تمام مهملات و سخنان کذب پان ایرانیستها و پان فارسها را افشا و بر ملا میکند. آنان که برای رسیدن به هدفهایشان از هیچ دروغی دریغ نمیکنند . اینگونه سخن ستارخان را تحریف میکنند که ستارخان گفته بود : من میخواهم که هفت دولت زیر بیرق ایران باشند که این سخن دروغی بیش نیست. فاشیزم و شونیزم فارس هر روز بیشتر از دیروز رسوا میشود.

  • [ ]

  • دریافت کد فیدخوان