charehjale

وبلاگ-کد لوگو و بنر
روایت تکان دهنده از نحوه شهادت شهید مهدی باکری + تصویر باکری ساعاتی قبل از شهادت

روایت تکان دهنده از نحوه شهادت شهید مهدی باکری + تصویر باکری ساعاتی قبل از شهادت

یازار : " تؤرک دیلینی اؤیره نین، چونکو اونلارین حاکمیتی چوخ اوزون سؤره جکدیر." پیامبر اکرم

+0 چره جلی

روایت تکان دهنده از نحوه شهادت شهید مهدی باکری + تصویر باکری ساعاتی قبل از شهادت

احمد کاظمی و محمود دولتی با اصرار از وی می‌خواهند که با عبور از دجله و پیمودن فاصله۷۰۰ متری که میان خط اول و خط دوم حمله جان خود را نجات دهد؛ ولی این درخواست هر بار با جواب منفی وی روبرو می‌شد تا اینکه بر اثر اصابت تیر مستقیم سربازان عراقی در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۶۳ کشته شد.

0تیر پرس/ نحوه شهادت شهید مهدی باکری در جزیره مجنون و در عملیات بدر حکایت غریبی دارد.بطوریکه که وقتی سایت ویکی پدیا فارغ از ادبیات احساسی یا ستایش گونه صرفا نحوه شهادت شهید باکری  را”روایت” می کند،قلوب را منقلب می سازد.

به گزارش تیر پرس،سایت ویکی پدیا در خصوص نحوه شهادت شهید باکری نوشته است:

«در حین عملیات بدر و در حالیکه نیروهای عراقی‌ با محاصره کامل سربازان تحت امر باکری در جزیره مجنون در حال زدن تیر خلاص به سربازان مجروح باقی‌مانده بودند، احمد کاظمی و محمود دولتی با اصرار از وی می‌خواهند که با عبور از دجله و پیمودن فاصله۷۰۰ متری که میان خط اول و خط دوم حمله جان خود را نجات دهد؛ ولی این درخواست هر بار با جواب منفی وی روبرو می‌شد تا اینکه بر اثر اصابت تیر مستقیم سربازان عراقی در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۶۳ کشته شد. در این هنگام در حالی که یاران او سعی در انتقال پیکرش بوسیله قایق به عقب را داشتند قایق هدف اصابت شلیک مستقیم آر پی جی یکی از سربازان عراقی‌ قرار گرفت و در اروند رود غرق شد. پیکر وی و سایر سربازانش هیچگاه یافت نشد و وی همچنان مفقودالجسد می‌باشد.»

شهید مهدی باکری در کنار شهید احمد کاظمی  ساعاتی قبل از شهادت در عملیات بدر

0


  • [ ]

  • دریافت کد فیدخوان